,left=200,width=1000,height=600,toolbar=no,scrollbars=yes');" href="#">
Bu kitabın amacı toplumsal değişim-dönüşüm serüvenimizin hem ürünü hem de kaldıracı olan eğitim sistemimizin temel karakteristik özelliklerini, tarihsel, sosyal, ekonomik ve düşünsel dayanaklarını ortaya çıkarmaktadır.
Kitap üzerinde çalışırken asıl çıkış noktam okuyucunun Türk Eğitim Tarihi ile objektif bir bakış açısına sahip olabilmesiydi. Yirmibirinci yüzyılda bilgi toplumunun gereksinimlerine uygun biçimde Türk Eğitim Sisteminin çağdaşlaşmasına dönük bir takım düşüncelerin geliştirebilmesinin özellikle buna bağlı olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle konu üzerinde çalışacakların ihtiyaç duyacakları kavramsal alt yapı ortaya konulmaya çalışıldı.