TURİZMDE ETİK VAKA ANALİZLERİ: KURAMSAL VE SOSYOLOJİK BİR BAKIŞ AÇISI
Kategori
Stok Kodu
CHJRWXYZ
Yazar
Prof. Dr. Meryem Akoğlan Kozak, Doç. Dr. Hatice Güçlü Nergiz
Yayın Yılı
2022
Baskı No
1
Boyut
14,5 x 21,5
Sayfa Sayısı
206
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052546116
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
80,00 TL + KDV
%15
80,00 TL
68,00 TL
Kitabın içerik tasarımında, yazarlar tarafından daha önce hazırlanmış olan "Turizmde Etik” kitabına vakalar ekleyerek, bu ihtiyacı karşılamak mümkün görünüyordu. Ama bu yaklaşım biraz "kolaycılık” olurdu. Bu arada gerek alan yazında gerekse sektörde etik sorunların ortaya çıktığı noktada; kişisel fayda ve toplumsal fayda arasında ya da bireysel çıkarlar ve toplumsal çıkarlar arasında yaşanan çeşitli ikilemlerin olduğu da görülmüştü. Başka bir ifadeyle, etik sorunsalında "ikilemler” son derece önemliydi. Söz konusu bu ikilemlerin açıklanması olunca, etik kuramlar kadar, sosyolojik kuramlar ve son dönem paradigmaların da dikkate alınması kaçınılmaz hale gelmişti. Bu düşünsel aşamalardan geçilerek yapılan değerlendirmeler sonucunda, yeni bir kitabın hazırlanmasına karar verilmiştir. Planlanan bu kitapta; etik kuramlar, etik ikilemler, etik felsefe, sanal etik, sosyolojik düşünce, yozlaşma vb. konulara yer vermek gerekmiştir.
Kitabın esas çıkış noktasını oluşturan vakaların toplanması için turizm alanındaki yönetici ve çalışanlara e-posta ile ulaşarak yaşadıkları bir etik ikilem ve etik sorunu anlatmaları istenmiştir. Çok sayıda gelen vakaların "ikilemler” bağlamında incelenmesi sonucunda 15 katılımcı gönderisi uygun görülmüştür. Vakalar daha sonra, etik ve sosyolojik kuramlar bağlamında yorumlanarak, çözüm önerileri geliştirilmiştir. Elbette, yapılan bu çözümlere farklı yaklaşımlar getirilebilir ya da farklı çözümler önerilebilir. Aslında burada yapılan, yönetici ve çalışanlardan toplanan yaşanmış gerçek vakalara çözümsel bir yaklaşım uygulanmasıdır. Bu vakaların çözümlerinde ilgili kuram ve kavramlardan yararlanmak suretiyle, bu bağlamda turizm kitaplarında yeni bir üslup denemesine çalışılmıştır.