TURİZM SEKTÖRÜNDE SANAL GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ (KAVRAMLAR, ÖRNEKLER VE UYGULAMALAR)
Kategori
Stok Kodu
ABJRVXZ6
Editör
Prof. Dr. Füsun İstanbullu Dinçer
Yazar
Dr. Nur Kulakoğlu Dilek
Yayın Yılı
2022
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
142
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052546000
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
35,00 TL + KDV
%15
35,00 TL
29,75 TL
Kitapta sanal gerçeklik fenomeni ve teknolojisi, günümüz teknoloji çağının yeni ve etkili araçlarından biri olarak turizm sektörü açısından tüm boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu bağlamda birinci bölümde öncelikle moderniteden postmoderniteye geçişteki temel argümanlar, postmodern toplum yapısı ve postmodernitenin sunduğu tüketim araçları kavramsal ve kuramsal arka plan olarak verilmektedir. Ardından gerçek ve gerçekliğin ne olduğu, gerçeklik olgusunun günümüzdeki dönüşümü ile birlikte irdelenmektedir. Son olarak postmodernizmin çıktılarından olan postmodern turizm ve Endüstri 4.0 kavramları açıklanmaktadır.
İkinci bölümde teknoloji temelli bir fenomen olarak sanal gerçeklik, sanal gerçeklik teknolojisinin tarihsel gelişimi, temel bileşenleri, uygulama alanları, kullanımındaki avantaj ve dezavantajları verilmektedir. Bölümün sonunda ise gerçeklik ve sanal gerçeklik paradoksu üzerine kuramsal bir değerlendirme yapılmaktadır.
Üçüncü bölümde ilk olarak turizm ve sanal gerçeklik ilişkisine yönelik yazındaki güncel tartışmalar verilerek, sanal gerçeklik uygulamalarının turizm sektörüne olumlu ve olumsuz etkileri değerlendirilmektedir. Ardından sanal gerçeklik uygulamalarının turizm sektörünün temel aktörleri olan seyahat, konaklama, yiyecek-içecek ve rekreasyon işletmelerindeki kullanım alanları dünyadan ve Türkiye’den örnekler ile detaylandırılmaktadır. Son olarak kültürel miras alanında sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımı da uygulama örnekleri ile birlikte ayrı bir başlık altında değerlendirilmiştir.
İkinci bölümde teknoloji temelli bir fenomen olarak sanal gerçeklik, sanal gerçeklik teknolojisinin tarihsel gelişimi, temel bileşenleri, uygulama alanları, kullanımındaki avantaj ve dezavantajları verilmektedir. Bölümün sonunda ise gerçeklik ve sanal gerçeklik paradoksu üzerine kuramsal bir değerlendirme yapılmaktadır.
Üçüncü bölümde ilk olarak turizm ve sanal gerçeklik ilişkisine yönelik yazındaki güncel tartışmalar verilerek, sanal gerçeklik uygulamalarının turizm sektörüne olumlu ve olumsuz etkileri değerlendirilmektedir. Ardından sanal gerçeklik uygulamalarının turizm sektörünün temel aktörleri olan seyahat, konaklama, yiyecek-içecek ve rekreasyon işletmelerindeki kullanım alanları dünyadan ve Türkiye’den örnekler ile detaylandırılmaktadır. Son olarak kültürel miras alanında sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımı da uygulama örnekleri ile birlikte ayrı bir başlık altında değerlendirilmiştir.