SÜREÇ, TÜRLER VE TUTUM AÇISINDAN REKLAMIN ADAPTASYONU
Kategori
Stok Kodu
DHLNQYZ9
Yazar
Emrah Gülmez
Yayın Yılı
2022
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
220
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052546253
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
100,00 TL + KDV
%15
100,00 TL
85,00 TL
Adaptasyon reklam, uluslararası bir reklamın ya da reklam stratejinin ülkelere göre uyarlanması sonucunda ortaya çıkan reklamdır. Reklam; kültür, ekonomik durum, yasal koşullar ve medyadaki farklılıklar göz önünde bulundurularak adapte edilmektedir.
Reklam literatüründe yapılan çalışmalar çoğunlukla reklamın adaptasyonu ile standardizasyonun karşılaştırıldığı ve son yıllarda da glokalizasyon stratejilerinin ele alındığı çalışmalar olmuştur. Bunun yanında, literatürde, adaptasyon reklam sınıflandırmalarına ya da türlerine dair herhangi bir çalışma yapılmamış, herhangi bir adaptasyon reklam tipolojisi oluşturulmamış; dolayısıyla adaptasyon reklam türlerinin tüketicilerde farklı etkilere sahip olabileceğine dair herhangi bir çalışma gerçekleştirilmemiştir.
Bu çalışma ile adaptasyon reklamın farklı türlere sahip olduğunu ortaya çıkarmak, bir adaptasyon reklam tipolojisi oluşturmak ve oluşturulan adaptasyon reklam türlerinin tüketicinin tutumu üzerindeki etkilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır.