POSTMODERN TÜKETİM VE MODA SATIN ALMA DAVRANIŞI : Türk Moda Tüketicilerine Yönelik Bir Araştırma
Kategori
Stok Kodu
BEGLMNTX
Yazar
Didem Zeynep Bayazıt
Yayın Yılı
2017
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
160
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052323212
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
30,00 TL + KDV
%15
30,00 TL
25,50 TL
Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde, literatürdeki teorik bilgiler verilip, diğer bölümde moda satınalma üzerine hazırlanan araştırmaya ait bulgulara yer verilmiştir. Birinci bölümde, tüketim kültüründen postmodern tüketim kültürüne geçiş süreci irdelenmiş ve postmodern tüketim kültürüne etki eden faktörler açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde ise, moda kavramı, kronolojik olarak modanın toplumsallaşması ve ilgili kuramlarından bahsedilerek, moda satınalma davranışı ile ilgili literatürdeki bulgulara değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, İstanbul’daki moda tüketicilerine yapılan uygulamada, moda tüketici tipleri ile moda satınalma davranışı arasındaki ilişki değerlendirilmiş ve bu ilişkiye etki eden diğer değişkenler ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonuçları, Türk moda tüketicilerinin çoğunlukla moda takipçileri kategorisinde yer aldığını göstermiştir.