KADINLARIN CİNSİYET ROLLERİ İLE GÖSTERİŞÇİ VE STATÜ TÜKETİM DAVRANIŞLARI
Kategori
Stok Kodu
HJLMPTY4
Yazar
Yrd. Doç. Dr. Bilsen Bilgili
Yayın Yılı
2016
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
116
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786059189781
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
20,00 TL + KDV
%15
20,00 TL
17,00 TL
Bu çalışmada, ekonomik ve sosyal hayatta aktif olan çalışan kadınlar ile sosyal hayatta aktif olan çalışmayan kadınların gösterişçi ve statü tüketimi davranışları incelenmiştir. Öncelikle her iki grupta yer alan kadınların toplumsal cinsiyet rol özellikleri belirlenmiş, aralarındaki farklılıklar ve benzerlikler tespit edilmiştir. Araştırmada kullanılan kendini gösterim, kişilerarası etkileşim, gösterişçi tüketim ve statü tüketim değişkenlerinin uygunluk testi yapılmıştır. Bu faktörlerin kadınların ekonomik hayatta çalışıyor olma durumlarına göre ayırıcı özelliğe sahip olup olmadığı araştırılmıştır. Böylece, çalışan ve çalışmayan kadınlar arasındaki toplumsal cinsiyet farklılıkları ve toplumda itibar sağlamak, yer edinmek için yapılan gösterişçi ve statü tüketim davranışları arasındaki ilişkiler yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda pazarlamacılara katkı sağlamak amacıyla çeşitli strateji önerileri sunulmuştur.