İLİŞKİSEL PAZARLAMA Stratejiler Ve Teknikler
Kategori
Stok Kodu
111160
Yazar
Dr. Murat Selim Selvi
Yayın Yılı
2006
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
296
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9789758969968
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
30,00 TL + KDV
%15
30,00 TL
25,50 TL
İlişkisel pazarlama aslında satıcıların müşterilerine karşı bir arkadaş, ortak, danışman oldukları eski güzel günlere geri dönüştür. İlişkisel pazarlama işletmenin daha yüksek kalitede ürün üretimi ve daha çok müşteriye uyarlanmış ürün çeşidine bağlı olarak daha az tanıtım maliyeti: daha az aracı kullanımına bağlı olarak dağıtım maliyetini azaltma olanağı tanımaktadır.
Başka bir deyişle ilişkisel pazarlama, kitlesel iletişimde pazarlama maliyetlerinin azalması, yüksek-kar sağlayan müşterilerin hedef alınmasını kolaylaştırma, müşteri sadakati sağlama, ilişki kurulan müşteriler arasında fiyat duyarlılığını düşürme: çapraz satış ve satış arttırma için fırsatların yaratılması, engellerin kaldırılmasını sağlama ve veritabanı gelişimi olanakları vasıtasıyla verimliliği ve etkinliği arttırmaktadır. Sonuç olarak: ilişkisellik, müşteri ile uzun dönem ilişkiler geliştirmeye çabalayan birçok büyük işletmenin artmasıyla 1990larda işletmeler için rekabet avantajında önemli bir kaynak olmuştur.