GASTRONOMİ OLGUSUNA SOSYOLOJİK BAKIŞ
Kategori
Stok Kodu
BEFKVX27
Editör
Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt, Doç. Dr. Mehmet Sarıoğlan
Yayın Yılı
2019
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
128
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052541623
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
120,00 TL + KDV
%15
120,00 TL
102,00 TL
Tarladan soframıza gelen yiyeceklerin üretim öncesi süreçten başlayarak geçirdikleri her evrede karmaşık ilişkiler bütününü sosyolojik bakış açısı ile ele almak gerekmektedir. Böylece, emek, kadının rolü, işçi-işveren ilişkileri, çatışmalar, tüketici davranışı, psikolojik tatmin, küreselleşme, diplomasi gibi pek çok kavram ile sosyolojik yaklaşım içerisinde inceleme konusu olacaktır.
Bugün hepimizin hayatında vazgeçilmez bir içecek olan kahvenin sadece bir içecek olmadığını, kahvenin üretildiği ülkelerdeki üreticilerin ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkilerinden tüketildiği ülkelerdeki insan ilişkilerine kadar pek çok konu ilgi alanımıza girecektir. Küresel boyutta kahve markalarından, kahvenin dünya çapındaki ekonomik gücü, kahve mekanlarındaki milyonlarca çalışandan kahve tüketicilerinin psikolojik rahatlamaları ve ilişkiler bütünü içerisindeki rolünü ve sembolik anlamlarına kadar geniş bir yelpazede konuyu irdelemek ancak sosyolojik bakış açısıyla açıklanabilir.
Bu çerçevede gastronomi olgusuna sosyolojik bakış açısını konu alan bu eser sekiz bölümden oluşmaktadır. Türkiye’de bu alanda literatüre önemli katkı sağlayacağını düşündüğümüz bu eserin, mutlaka eksik yönleri olacaktır. Değerli okurlardan gelecek objektif eleştiri ve öneriler, bundan sonraki düzenlemelerimize yön verecektir.