DİJİTAL DÜNYADA PAZARLAMA İLETİŞİMİ Yeni Dünyada Pazarlama İletişimine Bütünleşik Bir Yaklaşım
Kategori
Stok Kodu
BDKSTV19
Yazar
Dr. Aybike Tuba Özden
Yayın Yılı
2021
Baskı No
2
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
516
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052543962
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
250,00 TL + KDV
%15
250,00 TL
212,50 TL
Kitapta; Covid 19 pandemi süreciyle birlikte adeta dijital bir fanusa dönüşen dünyada, tüketicilerin değişen beklentileri de irdelenmiştir. Bahsedilen başlıkların yanı sıra bu kaotik ortamda gittikçe yalnızlaşan insanların iletişim süreçlerinde onları sekteye uğratan veyahut uğratması muhtemel unsurlar üzerinde durulmuştur. Öte yandan tüketicilerin kollektivist toplumdan dijital topluma geçişe ayak uydurmaları noktasında markaların dikkate alması gereken hususlar da tartışılmıştır. Nesnelerin internetinden, özellikle pandemi süreciyle beraber şekil değiştiren iletişimin dijital kıyafeti ve yeni dünya pazarlama stratejileri en ince ayrıntısına kadar irdelenmeye çalışılmıştır.
Pazarlama "Sanat mıdır? Bilim midir?” tartışmalarının gölgesinde yeşeren pazarlama iletişimi faaliyetlerinin tarihi gelişimine baktığımızda yoğun rekabet ortamı ve dijitalleşen global dünyanın gerekleri doğrultusunda son derece uyumlu, proaktif ve dinamik bir yapı içinde hareket etmiş ve etmekte olduğu görülebilmektedir. Hiç kuşkusuz bu esneklik ve çevikliğin bir nedeni de pazarlama disiplininin iktisat biliminden kopup doğduğu andan itibaren değişime ve gelişime açık olmasının yanında uygulayıcılarına yaratıcılığın dehlizlerine girebilme imkânı tanımasıdır. Neoklasik dönemle birlikte sanata teslim olan gezegenimiz, insanoğluna da sanatsal birtakım mesajlar vermeye başlamıştır. Mesajı alan her birey, hangi alanla uğraşıyor olursa olsun çalışmalarına sanatı entegre etmeyi düstur edinmiştir. Bugün birçok pazarlamacı ve iletişimci bir nevî sanat icra etmektedirler zira içinde yaratıcılık olan her şey bünyesinde sanatı barındırıyor demek mümkündür. Bu bakımdan, sanatla bilimin birleştiği noktada başarıya ulaşmanın çok daha kolay ve mümkün olacağını söylemek hiç yanlış olmayacaktır.
Mükemmeliğe değil lâkin güzel ve aynı zamanda mümkün olana bir övgü olarak yazılan bu kitabın, hem uygulayıcılara hem teorisyenlere hem de pazarlama iletişimine ilgi duyan öğrenci olsun olmasın hemen herkese katkı sağlayacak nitelikte bir eser olduğu düşünülmektedir.