Hoş Geldiniz
Hızlı ve güvenli alışverişe giriş yapın!
Henüz Üye Değil Misiniz?
Kolayca üye olabilirsiniz!
DAMAK TADININ SOSYOLOJİSİ

DAMAK TADININ SOSYOLOJİSİ

Stok Kodu
3SLFWG5PYD
Editör
Doç. Dr. İbrahim İlhan, Doç. Dr. İbrahim Çekiç
Yayın Yılı
2025
Baskı No
1
Boyut
16x24
Sayfa Sayısı
230
Kâğıt Türü
2. hamur
Barkod
9786255532305
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
250,00 TL + KDV
%15
250,00 TL
212,50 TL
 


Sosyoloji, birey, grup, topluluk ve toplumları inceleyen; özgün terminolojisi, kavramları, modelleri, kuramları ve geniş bir konular yelpazesi olan; sosyal dünyayı anlama ve açıklama çabasıyla çeşitli analiz yöntemleri kullanan; sosyal bilimler içerisinde yer alan bir bilimdir.
Damak tadı sosyolojisi, sosyoloji biliminin alt dallarından biridir. Damak tadı, damağa hoş gelen tadı olan yiyecek - içecek ve tat alma duyusudur. Damak tadı, biyolojik açıdan bir maddenin doğasında bulunan bir özellik ve bireyin maddelere verdiği fizyolojik tepkidir. Damak tadı, damağa hoş gelme, diğer bir ifade ile beğeni ile ilişkilidir.  Sosyolojik bakış açısıyla damak tadı biyolojik, kimyasal ve fizyolojik unsurların yanı sıra toplumsal ortamın etkileriyle bireyin ve toplumun beğeni normlarını tanımlama aracı ve tercihlerinin de bir göstergesidir. Zira, damak tadı, duyusal algının ötesinde çeşitli kültürel boyutları kapsar. Damak tadının oluşumu, gelişimi, değişimi, sürdürülmesinde kültürler belirleyicidir. Nelerin iyi, güzel, doğru gıda olduğu, nasıl hazırlanacağı, pişirileceği, sunulacağı ve yenileceği kültürler arasında farklılık gösterir ve bunlar zamanla değişebilir.
DAMAK TADININ SOSYOLOJİSİ DAMAK TADININ SOSYOLOJİSİ 3SLFWG5PYD
DAMAK TADININ SOSYOLOJİSİ

Tavsiye Et

*
*
*
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.