ALGILANAN TARAFTAR ODAKLILIK VE İLİŞKİ KALİTESİNİN TARAFTAR TÜKETİM DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Kategori
Stok Kodu
BHKMNSVY
Yazar
Dr. Hüseyin Köse
Yayın Yılı
2019
Baskı No
1
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
142
Kâğıt Türü
2. Hamur
Barkod
9786052541012
Örnek
Gönderilmez
Fiyat
90,00 TL + KDV
90,00 TL
Literatür tarandığında sporda ve futbolda taraftar ile ilişkilerin yönetimi ve taraftar odaklılık ile ilgili araştırmaların ulusal boyutta çok yeterli olmadığı görülmektedir. Bu nedenle futbolda taraftar ile ilişkilerin yönetimi ile ilgili yapılacak her türlü kuramsal ve uygulamalı çalışma, spor kulüplerinin rakipleri ile daha güçlü rekabet edebilir hale gelmesi açısından önem teşkil etmektedir. Bu çalışma ile spor kulüplerinin taraftarları ile iyi ilişkiler kurmanın öneminin farkına varması, kurulacak ilişkilerin kalitesi sayesinde taraftar memnuniyeti sağlanması dolayısıyla taraftar sadakati elde edilebilmesi sağlanabilir.
Futbol kulüplerinin taraftarlarıyla ilişkilerini yönetebilmeleri adına öncelikle taraftarıyla ilgili bir veri tabanı hazırlayarak, bu veri tabanının iyi bir biçimde yönetilmesi ve taraftar istek ve beklentileriyle ilgili bilgi sahibi olmak adına Taraftar İlişkileri Yönetimi sistemine sahip olmaları son derece önemlidir. Bu sayede futbol kulüpleri taraftarları ile aralarındaki ilişkilerin gelişmesine imkan bulurlar. Taraftarların ihtiyaçlarının zamanında belirlenmesini sağlayan, taraftarların farklı ihtiyaçlarını ortaya koyarak futbol kulübünün ürün ve hizmetlerini bu doğrultuda sunulmasını sağlayan Taraftar İlişkileri Yönetimi sistemi sayesinde futbol kulüpleri taraftarlarının algılarına olumlu yönde hitap ederek aralarında kurulacak ilişki kalitesinin yüksek algılanmasını sağlayabilirler. Bu sayede futbol taraftarı tüketim davranışı futbol kulübünün amaç ve hedefleri doğrultusunda gerçekleşebilecektir.